Älska Mat




 

I helgen var det matmässa på Slagthuset här i Malmö. Det var vinprovning och delikatesser över allt. Flera olika föedrag hölls också. Bland annat var Kajsa Bergkvist där och pratade om livet som sommelier. Hennes viner var dock inget att ha i min mening. Johan Wester, som är ena halvan av roliga HippHipp var också där - honom uppskattar jag alltid, även om hans föredrag inte handlade så mycket om mat :)

Jag åt bland annat mitt allra första ostron ever. Tyvärr blev det ingen bild på det eftersom jag var så fokuserad på hur det skulle ätas. Det var betydligt bättre än vad jag hade förväntat mig i alla fall.

 

Det som fick följa med hem var två burkar med svensk honung och tomater från viken. Perfekt tidsfördiv på en lördag helt enkelt :)




Kommentarer till inlägget

Kommentera gärna!:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0