Ericas Lista!

Jag hittade denna lista hos Anna, och tyckte den passade att fundera över. Så här är min lista på vad jag åstadkommit de senaste tio åren:


- Kommit in på en konstskola direkt efter gymnasiet
- Läst väldigt mycket på högskola, jag har hunnit med en examen i Konstvetenskap, kurser i genusvetenskap, projektledning, en magisterkurs i konstvetenskap som jag aldrig blev färdig med bland annat.
- Bott i kollektiv, bott ensam och blivit sambo
- Fått hjärtat krossat en gång, och sedan insett att han inte alls var något att ha, och definitivt ingen att ödsla tårar på
- Åkt till New York
- Varit magsjuk på Mallis
- Flyttat till Halmstad utan vänner och utan familj.
- Träffat mannen i mitt liv
- Varit avspärrningsvakt på Tivoli då Paris Hilton var där
- Jobbat på museum
- Skaffat en blogg
- Sålt erotikböcker till Lars Winnerbäck
- Gjort slut med en före detta bästa vän, och insett att det var det bästa som kunde hända.
- Träffat nya, underbara vänner
- Åkt på roadtrip i Italien
- Bott i Landskrona i två veckor
- Varit praktikant Konstavdelningen på Dunkers Kulturhus
- Hjälpt Andrés Serrano med olika saker inför en utställning
- Sett Dolly Parton live
- Varit i Finland för första gången i mitt liv
- Lärt mig prata danska
- Varit på mitt första bröllop
- Börjat gilla Jazz
- Sett Lars Ulrich från Metallica och Patrick Dempsey in real life
- Skakat hand med danska f.d prinsessan Alexandra

Undrar vad de närmaste tio åren kommer att innehålla? :)

Kommentarer till inlägget

Kommentera gärna!:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0