Hyllproblem

 

Det verkar vara omöjligt att hitta bra hyllor och förvaringssystem för väggar vid snedtak. I Sverige av alla länder,s om vimlar av villor fulla med sneda väggar. Jag tycker det är märkligt och vet inte riktigt hur jag och M ska lösa problemet i vårt vardagsrum. Jag har hittat tre snygga och praktiska hyllor, men var hittar man bra saker som inte lämnar enorma hål i plånboken?

 

1. Modulent bookshelf från Kartell - priset är inte utskrivet, och då antar jag att det är för dyrt. Annars är den smart eftersom man köper kub för kub och sätter ihop den som man vill.

 

2. Leftright hylla från S&B Nord - 2.575:-, inte riktigt vad vi söker ändå...

 

3. Stacked hyllsystem från Svenssons i Lammhult, en modul (de säljs styckvis) ligger på mellan 750-1450 kr, beroende på storlek. Förvaring som lätt springer upp i pris. Annars är den snygg och rolig med olika storlekar.

 

Är det någon som vet vad man kan hitta på för förvaringssystem för en vägg som ligger i anslutning till ett snedtak? Vi behöver förvaring för vår bar, samt lite böcker och annat smått vi vill ha framme.

 

UPDATE: Om jag skulle komma på ett bra namn till en av Sveriges största inredningsbloggar som vill byta namn, kan jag vinna 15.000 kr hos Svenssons i Lammhult! Synd bara att det inte går så bra med namnförslagen här hemma...


Kommentarer till inlägget
Postat av: Helén

Bygga en egen, kanske? Har en vän som har byggt en egen och hon hade samma problem som er, sned tak. Så de fick bygga en egen och det blev jättesnyggt.



Det borde inte kosta så mycket, det gäller att ha lite fantasi :)



Lycka till!

2009-09-07 @ 08:52:41
URL: http://norrlanningska.wordpress.com
Postat av: Peter

Hej Erika!



Jag tackar så mycket det som du skrev på mitt blogg :)



kommer att uppdatera jämna mellan rum :)

Kram

Peter

Ps hälsa Marek från oss Ds

2009-09-09 @ 11:20:48
URL: http://djurochnatur.wordpress.com/

Kommentera gärna!:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0