Stingray



2005 skrev jag om möbeldesign i min kandidatuppsats i konstvetenskap. Då behandlade jag bland annat Thomas Pedersens stol Stingray från Fredericia møbler i Danmark. Jag är helt sjukt svag för stolens design, dess mjuka former & funktion. Blir alltid lika uppspelt varje gång jag ser den i någon möbleaffär och måste genast provsitta. :)

Vilken möbel tycker du är snyggast?

Kommentarer till inlägget
Postat av: Johanna

Ja men nu när du sa vad det var så ser jag ju det... :P I såp fall håller jag med dig om att den var snygg. :)



Ha en härlig helg!

//Johanna

2009-03-06 @ 21:46:39
URL: http://myownhome.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, ja men långa kommentarer är kul att läsa. :) Jo, jag hade för mej att det var han som hade gjort det men var lite osäker så jag vågade inte skriva det och orkade inte kolla upp.. :P



Jag håller nog med dig, att det man gör ändå ska vara estetiskt på något sätt.. Hm... det är nog rätt omöjligt at sägfa vad som är konst. Och så blir det lite konstigt för om konstnären anser att det han/hon gör är konst så är det det men när är man konstnär då..? :P



Konstvetenskap låter jätteintressant! :)



Hoppas du haft en bra dag!

Kram /Johanna

2009-03-08 @ 00:34:35
URL: http://myownhome.blogg.se/

Kommentera gärna!:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0