Vart tog sommaren vägen?

Förra veckan 25 grader o gassande sol, idag tunga gråsvarta moln hänger över Malmö och termometern visar ca 13 grader.

Sommaren är lika bortblåst som min energi. Just nu är det mycket på jobbet och jag arbetar nästan uteslutande kvällar vilket gör mig totalt slut. När jag jobbar blir det mycket stillastående och även om man kanske kan luras att tänka att maten i den danska kantinen är nyttig känns det verkligen inte som det. Alla vitaminer o mineraler har dött för länge sedan.

Därför har jag bestämt mig att köra min detox-vecka som jag gjort några gånger tidigare och som är en snällare version än vår tyska vän Michaels månadslånga fruktkur :).

Så nu kommer det inte bli något kaffe, inget onaturligt socker (frukt går bra) inte potatis, pasta eller ris. Inte heller några mjölkprodukter. Jag kommer i stället nöja mig med koffeinfritt grönt te, vitamin- o mineraltillskott, massor med grönsaker, frukt, kyckling och fisk.


Så lunchen just nu består av stekt kyckling, tomat med balsamico och olivolja och kikärtor. Väldigt gott! Hoppas kunna återfå lite energi utav min vitaminbombaderade vecka!

Hur gör ni när ni känner er lite hängiga?


bild: google

Kommentarer till inlägget

Kommentera gärna!:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0