Vår tids Elvis..

Som alla andra är jag lite chockad över att Michael Jackson är död. Inte för att han gjort något vettigt sedan 90-talet, men han var en levande legend och har ändå präglat ens uppväxt med sin musik. Så idag kör jag en liten hyllning till honom. Jag minns att pappa köpte  albumet Dangerous till mig och syrran - och eftersom vi inte fattade vad han sjöng, vi kunde inte engelska då, så hade vi kvällar där vi satt i soffan alla tre och lyssnade på albumet och pappa översatte texterna till oss.

Min pappa han är allt bra bäst han! <3

Jag o syrran hängde även med grannbarnen och vi lyssnade alltid på Michael Jackson, de hade alla hans videos inspelade så vi satt och glodde på dem och sjöng med, försökte moonwalka på deras heltäckningsmatta och dansa thrillerdansen. We are the world var favoriten när det gällde allsång. :)







Kommentarer till inlägget

Kommentera gärna!:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0